Blogová výzva – den 6 – soutěže

 DEN6

Pokud chcete udělat váš blog zajímavějším, najít nové čtenáře, potěšit ty stávající a trochu „rozvířit vody“ v běžné posloupnosti článků, jsou soutěže tím pravým řešením. Proč uspořádat na blogu soutěž?

Soutěže (na anglických ale i mnoha českých blozích, hlavně módních, se setkáte s názvem giveaway) zvýší mnohonásobně, alespoň krátkodobě, návštěvnost vašeho blogu. Je velká šance, že část z tohoto množství návštěvníků zůstane vašimi stálými čtenáři. O soutěži se také začne mluvit (více o tom dále) na sociálních sítích, lidé budou vaši soutěž sdílet, a tak kromě větší návštěvnosti blogu může růst například i váš Facebook apod. A to je skvělé, ne?

Tady je pár tipů, jak uspořádat vaši první soutěž.

CENA DO SOUTĚŽE nemusí být v nějaké závratné finanční hodnotě. Rozhodně vás tato akce nezrujnuje. Může jít o např. knihu, nebo nějaký váš produkt. Poukázku na nákup nebo na službu. Poukázka na nákup v nějakém obchodě, který víte, že mají vaši čtenáři rádi (já jsem třeba pořádala na svém blogu o bydlení soutěž o poukázku na 500 Kč do IKEA). Cena by ale rozhodně měla souviset s tématem vašeho blogu/podnikání a měla by být dostatečně atraktivní, aby stálo čtenářům za to se do soutěže zapojit. Dobrým tipem také může být spolupořádání soutěže s nějakým sponzorem. Dejme tomu, že váš blog se zabývá kosmetikou a můžete oslovit nějakého výrobce nebo prodejce a domluvit se s ním na tom, že věnuje do soutěže cenu odměnou za odkaz na jeho web, nebo dokonce za to, že soutěžící budou muset na jeho stránce vyhledat nějakou odpověď na soutěžní otázku – win-win situace – vy máte produkt do soutěže, čtenáři krásnou cenu a sponzor pozornost :-)

JAK SOUTĚŽIT. Vzorec nastavení soutěže může být různý. Důležité je, co soutěží sledujete – čeho chcete dosáhnout. Můžete chtít, aby soutěžící odpověděli na nějakou otázku. Nejčastěji je požádáte, aby odpověděli v komentářích pod článkem a připojili na sebe emailový kontakt pro případ výhry. V tomto případě se hodí spíše otázky názorové – co si myslíte…, co je vaše nejoblíbenější… atp. Cílem tady může být například to, že se chcete dozvědět, co by vaše čtenáře zajímalo, co mají rádi apod.

Můžete položit také otázku typu „správná odpověď“ – kterou třeba čtenáři musí někde vyhledat. Zde vám jde o to, aby se lidé podívali na váš web, produkty a pod. a díky hledání odpovědi si všimli, co vlastně děláte, třeba objevili něco, co se jim líbí, co by chtěli apod. Tady je nejlepší variantou, aby soutěžící odesílali odpovědi na otázku přímo na Váš email.

Další možností, je požadovat, aby se soutěžící stal vaším fanouškem na Facebooku, Google+, přihlásil se k odběru newsletteru, aby vás sledoval na Pinterestu či kdekoli jinde, kde to považujete za důležité a chcete zvýšit svou sledovanost. Tuto možnost lze kombinovat s předchozími – např. soutěžící musí odpovědět na otázku plus se stát fanouškem na Facebooku. Nebo že musí odkaz na článek se soutěží sdílet někde na sociální síti nebo na jeho vlastním blogu (tohle je opravdu dobrý nápad, soutěž se bude šířit sama :-))

JAK DÁT O SOUTĚŽI VĚDĚT. Využijte svou databázi kontaktů a oznamte jim, že na blogu probíhá soutěž. Využijte své sociální sítě a napište o soutěži všude možně. Zkuste se také poohlédnout na internetu – existují stránky nebo facebookové profily, které propagují soutěže, které probíhají na internetu. Zpravidla zdarma tam můžete zadat odkaz na vaší soutěž.

JAK ČASTO SOUTĚŽ POŘÁDAT. Samozřejmě nechcete, aby se váš blog stal soutěžním místem, kam budou lidé chodit jen proto, aby mohli něco vyhrát. Není tedy radno pořádat soutěže příliš často. Dejme tomu, že 2 – 4x do roka je optimální.

JAK DLOUHO BY MĚLA SOUTĚŽ TRVAT. V blogovém světě je podle mého názoru ideální, aby soutěž trvala cca 1 týden. Při kratším čase se třeba ne všichni dostanou k internetu a čtení blogů, takže by jim mohla soutěž uniknout. A při delším zase hrozí ztráta nadšení a pozornosti při sdílení na sociálních sítích.

Úkol pro dnešní den: Promyslete, jak potřebujete vaše čtenáře nebo potencionální čtenáře nasměrovat – zda chcete více čtenářů, více komentářů, více sledování na sociálních sítích, více kontaktů na seznamu…. Podle toho vymyslete plán, najděte ideální cenu a spusťte svou soutěž!

1 Comment

  1. Head for your bars first (open till 3am usually) as clubs
    never progress at weekends until well after 2 am, (and a few „after hours“ carry on till after midday the next
    day). You can see the gorgeous sights here, sip excellent Spanish wine, and listen to the Spanish guitar as you taste some delicious Spanish
    food. A few blocks southwest we discover the Plaza Mayor (following a arches that lead to
    Calle Mayor).

    Reply

Submit a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>